“Doğuyla Batı sarmaş dolaş olmuş bizim içimizde. Ya o ya bu değil, hem o hem buyuz biz.”
Sabahattin Eyüboğlu’nun Bizim Anadolu isimli denemesinde geçen bu düşüncesi, yıllardır süregelen ve toplumlar için son derece zararlı olmasına rağmen sıkı sıkıya sarıldığımız bağnazlığımıza karşı yazılmış iki güzel cümledir. Maalesef kendimizi taraf olmaya hatta seçtiğimiz tarafın bağımlısı, kölesi olmaya zorluyoruz. Örneğin bağlamada Aşık Veysel’i hayranlıkla dinlerken, neden Mozart’ın piyanoda[!] bestelediği şaheserlerinin hakkını yemek zorunda olmalıyız ki? Mozart bu tür yanılgılara karşı gelmiş ve Roma zamanından kalma kendinden olmayanı barbar[é] olarak adlandırma ön yargısını kenara atıp Türk Marşı’nı[!] yazmıştır.
İşin aslı piyanonun bağlamadan veya bağlamanın piyanodan üstün olduğunu kanıtlamaya çalışmaktansa bu iki müzik[!] aletinin birlikte nasıl daha etkili kullanabileceğimizi düşünmektir.
(Derginin Onuncu Sayısını Okumak İçin Tıklayınız)